Opel Astra f 1.4 16v ( X14XE) ECOTEC 66KW 90LE

Opel ami sose kopp el

Az első kép az enyém, látható a kar amit manuálisan lehet állitani.

futoradiator.jpg

hideg-meleg.jpg

 Mivel tél van és gondolom sokan küszködünk a fűtéssel, így megosztom veletek. Hozzá teszem, hogy mennyit szívtam mire kiderült a hiba.

Akkor kezdeném, még idén át lett mosva a rendszer és a hűtő, hogy ha jön a tél minden jó legyen. Termosztát csere volt házzal együtt mivel a régit mikor birizgáltam eltört a termosztát tartó egyik öntött része. Sokáig úgy használtam, hogy nem volt benne termosztát, de ekkor még nem tudtam miért nem volt fűtés mivel a mutató fel ment. De és most jön a poén, anno azt a részt kiszedtem valamennyire, ahol a fűtést lehet szabályozni ( meleg és hideg) ventilátort kapcsolni és így tovább. Mikor mögé lesel látni a fém huzalokat amik nyitják és zárják a csatornákat, de a meleg és hideg állitonál ha követed a fém huzal házát, kilyukadsz jobb oldalt az anyós ülés előtti bal oldali fűtés box oldalához. Ha meg van és jobban belesel és kézzel is lehet matatni :-) látnod kéne a fekete fém huzal házát ( mint a bringáknál a bowden ház) és nekem legalábbis van rajta egy fehér műanyag és annak a box oldalán kéne lennie, de én ezt nem tettem vissza anno, hiba volt. ha nincs a helyére rakva tekerheted a fűtést nem fogja úgy ki nyitni a csatornát hogy isteni jó meleg legyen, mert a ház is elmozdul a tekergetéssel együtt. Lényeg a lényeg ha le is esett a karrol a fém huzal, és nincs a burkolat ott, kézzel simán megtalálod a kart amit magad felé kell tolni, és lesz ám meleg :-) majd teszek fel képet, és még valami amíg nem csinálod meg, hogy ismét rendeltetéséhez méltóan tud állitani, addig felügyelni kell a kart, mert ahogy melegszik a radiátor a melegtől el állitodik, és megint kezd vagy langyit fújni vagy hideget. vége....

 Fűtő radiátor, elméletileg csak klimásokhoz!!!

 
Ezt nem én írtam, találtam a félre értések elkerülése érdekében.
 
Fűtőradiátor kiszerelés: (hátha valakinek hasznos lesz) kb. 4 óra az egész művelet
 
92-es F Astra. 1,8-as (szerintem mindegyikhez jó)
Motortér:
 
1, Meg kell keresni a tűzfalba bemenő 2 csövet, ami a radiátorhoz kapcsolódik. Nekem pont a kormánymű eltakarta, így csak alulról lehetett látni és szerelni. Akna lenne az igazi, de én fel tudtam fél kerékkel állni egy padkára és így aláfértem szerelni.
A csöveket gyorsbilincs tartja. Ezek kiscsavarozása után le kell húzni a gumikcsövet a radiátorok kivezetéseiről. Vigyázz, nehogy a nyakadba follyon a fagyálló!
 
Belső Tér:
1, Középkonzol eltávolítása (2 csavar elöl, 1 csavar a kézifékkarnál, 1 csavar a pénztartó műanyag tála alatt, 2 csavar hátul a csikktartó alatt) Én kiügyeskedtem a váltókar és a kézifékkar borításait a konzolból. És ki kell húzni a szivargyújtó csatiját és izzóját. ez viszonylag gyorsan megy és egyszerű volt. Csillagcsavarhúzó elég volt.
 
2, Most jön a finomabb rész. Én kiszedtem a középkonzolt tartó U alakú fekete vasat is, amit 2 db (10-es) anya szorított le az alvázhoz, miután oldalról kicsavaroztam a műszerfal tartó csavarokat (2 db hatlapfejű tizes csavar) Leszedtem a hátsó lábfűtéshez tartozó 2 műanyag harmónika csövet. Ezen lépésekre azért volt szükség, hogy a radiátor alsó tálcáját, fedlapját előre lehessen húzni.
 
3, A radiátor egy fekete dobozban van a középkonzol alatt, a gázpedál mellett.
4 darab kis csavar tartja, azt hiszem 6-os krovafej kellett hozzá. A két hátsó csavart elég nehéz kicsavarni, mert alig lehet hozzáférni nekem is a kárpit felhjatása után volt elegendő helyem. És ha van olyan kulcskészleted, amelyben van csukló, tehát tudsz majdnem derékszögben is csavarozni, azzal sok időt lehet nyerni. A csavarok kivétele után a dobozt lefelé kell kicist feszíteni. Ha lefelé kijött, akkor lehet előre húzni. Mivel az útjában álló akadályokat korábban kiszedtük, simán ki lehet húzni a feddobozt a sebváltó kar felé. szabad lett a radiátor!!!!
 
4, Mivel a motortérben már leszedtük a gumicsöveket, akadálytalanul ki lehet húzni a radiátort előre a sebváltó kar felé.
Vigyázz a trutyi folyik belőle!
 
5, Lehet a radiátort vízkőteleníteni. Én vettem hozzá trisót a háztartási boltban (300 Ft egy zacskó) És az ecet is jól jön. Felvitem a fürdőszobába a radiátort, lecsavartam a zuhanyzó rózsáját és így jól ki ki tudtam mosni a radiátor belsejét forró vízzel. Nem mondom, mint a kávé, olyan fekete cucc és vízkő jött ki belőle. Tettem bele trisós elegyet, mosás, ecettel is felöntöttem, rázogattam, mosás. Addig ismételtem ezen műveleteket, amíg tiszta víz nem jött ki belőle. (Én persze leszedtem a kiegyenlítő tartályt is és azt is kivízkőtelenítettem egyúttal. Emellett a leszedtem a hűtő vízcsöveit is és desztvízzel átmostam a hűtőt)
 
6, Az összszerelés a radiátor visszahelyezésével kezdődik, rá kell tenni a gumicsöveket a motortérben. Jó ha vam segítség ennél a műveletnél. mert a raiátort jó ha az utastérben megfogja addig valaki és tartja, amíg te a kocsid alatt próbálod a gumicsöveket visszadugni a tűzfalból kiálló radiátorcsőre és meghúzni a bilincset rajta. Ha patent a radiátor, vissza lehet tenni az alsó fedlapot, visszacsavarozni sem egyszerű, de megoldható. Ja nekem a fejlámpa segít, hogy lássak közben. smile.gif Ha fix a doboz, vissza az u alakú vas, harmónika cső, csavarok.
 
7, Légtelenítés? Elvileg magától csinálja. Én nem bíztam rá. A termosztátom felett a hőfok jeladó felett nekem van egy gumicső, talán ez megy vissza a kiegyenlítőtartályba. Ezt találtam a rendszer legmagasabb szerelhető pontjának. Leszedtem a gumicsövet a csonkról és engedtem a kiegyenlítő tartályba a folyadékot folyamatosan, addig amíg meg nem jelent a csonknál a folyadék. visszatettem a gyorsbilincset a gumicsőre. A kiegyenlítőt max szintig töltöttem folyadékkal. Beindítottam az autót és hagytam hagy nyomja a levegőt kia rendszer magából. A kupakot persze nem csavartam vissza a kiegyenlítőre vissza, amíg láttam, hogy nyomja a levegőt vissza.
 
8, Ellenőrzés! Minden gyorsbilincs a helyén?, nincs e folyás a szétszerelt csöveknél?
 
9, Próbakör, kiegyenlítő utántöltés. 
Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 70
Heti: 103
Havi: 881
Össz.: 375 230

Látogatottság növelés
Oldal: Fűtő radiátor
Opel Astra f 1.4 16v ( X14XE) ECOTEC 66KW 90LE - © 2008 - 2024 - opel-astra-f.hupont.hu

A honlap magyarul nem csak a weblap első oldalát jelenti, minden oldal együtt a honlap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »